Reis Forum .nl

Gambia Reis Forum .nl

De volgende rits rotzooi (barrels) komt er al weer aan!!
Door:
jack
- Gast

Datum:
04-01-2010 16:57:12
Velen willen voor het goede doel een auto naar Gambia brengen!!!
Prijzenswaardig!!!!!
Maar ….. breng- of stuur dan iets fatsoenlijks waar ze daar in ieder geval iets mee kunnen!!
En Echt waar, dat is geen barrel van €500,=, waaraan je nog voor €150,= aan mag verspijkeren.
hoe goed dat ook bedoeld is.
Als je een spannende tocht wilt maken en ook iets voor de mensen in Gambia wilt doen……. Ga dan met een auto die goed is en geschikt voor Afrika.
Zadel het land niet op met nog meer rotzooi dan we er als westerse wereld al naar toe sturen.
Kijk maar eens naar de advertenties waarin auto’s worden gevraagd voor de export:
“defect of zonder APK geen probleem”
Dat soort auto wordt hoofdzakelijk geëxporteerd naar de derde wereld.
Zo zadelen we Afrika op met onze rotzooi!!!
Ontwikkelingshulp is niet een gesponsorde vakantietocht van 3 weken naar- en door Afrika met een barrel, dat daar weer gedumpt word,t zogenaamd voor het goede doel.
Er zijn vele mogelijkheden waarbij men een leuke avontuurlijke tocht maakt en ook nog eens de mensen daar helpt!!!
Iedereen die een hart voor Gambia heeft en daar geweest is, zal beamen dat het land vergeven is van de wrakken en barrels.
Ze hebben er echt niet meer nodig!!

Jack
Door:
3Rwin
- Lid

Datum:
04-01-2010 17:27:20
Helemaal mee eens.
Steun dan evt Riders For Health:
www.riders.nl/
Door:
jack
- Gast

Datum:
04-01-2010 20:43:49
Daar kan ik het natuurlijk alleen maar mee volmondig eens zijn!

Jack
Door:
LENY EN PIET V. OUDENAREN
- Gast

Datum:
09-01-2010 19:06:41
WIJ HEBBEN DE POST VAN RIDERS FOR HEALTH ZELF BEZOCHT IN 2008 EN WAREN ONDER DE INDRUK VAN THERESA DIE DAAR DE MANNENBOEL RUNT !!! gEWELDIG ! zIJN MEE GEWEEST NAAR EEN PROJECT IN DE "BINNENLANDEN". PRACHTIGE ERVARING EN WE ZIJN ER NOGMAALS VAN DOORDRONGEN DAT ZE DAAR ERG GOED WERK DOEN.
Door:
Jack1
- Lid

Datum:
09-01-2010 20:11:02
Ik ben het helemaal met jullie eens.
Waar het mij om gaat is dat er nog steeds massa's mensen zijn die onder de noemer van het GOEDE DOEL de grootst mogelijke rotzooi naar Gambia brengen, die totaal ongeschikt is en gedoemd is om snel schroot te worden. Terwijl ze daar eindelijk eens fatsoenlijk materiaal zouden moeten krijgen.
Inderdaad Riders for Health probeert het wagenpark binnen de volksgezondheid op een hoog peil te houden. En dan komen er elk jaar zo'n 6 à 7 keer allerlei goed bedoelende mensen met de de grootst mogelijke rotzooi naar Gambia omdat ze eens wat voor een ander willen doen. Daarbij zijn ze onbekend met het feit dat Gambia al vergeven is van de rotzooi die zij met al hun goeie bedoelingen daar nog eens bovenop brengen.

Nederland STOP MET DAT SOORT BARRELTOCHTEN!!!!

Hoe komt dat ons als zuinig bekend staande volkje heel makkelijk € 480, inschrijfgeld per persoon betaalt (met 2 man in één auto dus €960,=!!!!!) om zelf een "auto" naar Gambia te brengen die dan weer niet meer mag kosten dan €500,= en waar je aan allerlei voorwaarden moet voldoen en bijna niet mag beslissen over wat er met het voertuig gebeurt.(wordt na aankomst gewoon geveild)
Als je dan toch iets wil organiseren doe dat dan met goede voertuigen waar Gambia wat aan heeft en stop met het promoten en brengen van "voertuigen" die we hier graag kwijt willen en ze daar bijna niets aan hebben.
Ik kan me niet aan de veronderstelling onttrekken dat vooral de organisator hier beter van wordt.
(Er zijn natuurlijk uitzonderingen!)

Jack
Door:
John
- Gast

Datum:
06-02-2010 15:59:11
Die barrel tochten is nog niet het ergste op dit moment zie je de mooiste
amerikaanse auto's rondrijden en geloof me binnen 2 jaar staan ze allemaal langs de kant van de weg want in Gambia kun je er geen onderdelen voor krijgen.
Een mooi voorbeeld een kameraad van mij heeft al jaren daar een Mercury Villager toen ik daar twee en half jaar geleden in getrouwd ben was alles nog perfect aan die auto,nu werkt bijna niets meer met hulp van een Nederlandse garage houder hebben we gelukkig de remmen kunnen repareren daarom kunnen we in iedergeval nog veilig rijden.
Door:
Jack1
- Lid

Datum:
02-03-2010 16:18:10
Ik heb een lijst van auto's die geschikt zijn voor de tropen en voor Gambia.
Een lijst die samengesteld door mij n.a.v. de lijst van "Transsahara", een organisatie die in het verleden tochten organiseerde naar verschillende landen in Afrika en dus ook naar Gambia, en gesprekken die ik met verschillende mensen heb gehad in Gambia, waaronder mensen die veel met auto's werken.
Ik zal hem binnenkort op de site plaatsen.

Jack
Door:
harrij sijm
- Gast

Datum:
04-03-2010 23:55:13
Graag willen wij weten of er daadwerkelijk een gay bar is in brufut? "DE BLEUBAR"IS DIT WAAR OF IS DIT ONZIN?WIJ DACHTEN DAT DIT ONZIN IS. het gaat het daar toch allemaal in het geheim?
Door:
Jack1
- Lid

Datum:
05-03-2010 16:25:51
Harry, ik weet echt niet wat je bedoelt met deze vraag.
daarbij weet ik niet wat hij te maken heeft met deze topic.
Verklaar je nader.

Jack
Door:
John
- Gast

Datum:
05-03-2010 17:16:34
Ik denk dat hij bedoelt dat iedereen die met die barrels rijden na hun rit naar een homobar willen.
Door:
3Rwin
- Lid

Datum:
05-03-2010 17:33:15
Tsjah... Harrij praat wel vaker vreemde taal
Door:
John
- Gast

Datum:
05-03-2010 17:45:13
Das niet alleen hier moet je maar eens onder naam Fernant kijken op het andere prikbord.
Door:
3Rwin
- Lid

Datum:
05-03-2010 21:21:53
Yep, I know...
Door:
tilly
- Gast

Datum:
07-03-2010 13:47:27
Komen jullie daar nu pas achter?En dan nog durven zeggen dat ik niet moet schelden,HaHa.Heb alleen gezegdd
dat hij een grotNaar is.Nou en dat is hij ook.Wie schreef er over de bomaanslag in Banjul.Leuk joh,moesten vele om lachen.Wie begon met Truus,juist ook hij.En vragen jullie allemaal eens in Banjul naar mij.Niemand kent mij ,want ik ben er al jaren niet geweest.Heb er niets te zoeken.Maar op Men.Fernant sijm zalik niet meer reageren hoor.
Door:
marius
- Gast

Datum:
22-03-2010 17:31:18
Peulenschil tegenwoordig, rijden naar Gambia. Ben in september in vier dagen in mijn eentje in de auto van Leeuwarden naar Rosso in Mauritanie gereden. Afgelopen februari ook weer. Je rijdt in twee dagen over vierbaanswegen naar Marrakech. Van Marrakech in een keer naar Barbas 80 km voor de Mauritaanse grens en na een halve dag gedoe bij de grens in door naar Nouakchott; 's avond naar Rosso.

Overigens heeft de Mauritaanse overheid de stekker uit de barrelrallys getrokken. Daar mogen sinds 1 maart enkel nog auto's van acht jaar en jonger de grens over. Bovendien durven de barreljongens al niet meer vanwege een Al Queda kidnapping langs de weg. Het probleem heeft zich dus vanzelf opgelost.

Reactie plaatsen
Bericht:
Uw naam:
Uw email adres:
Anti-spam:
Vul de onderstaande code ter controle rechts in.
Reis Forum, Anti-Spam code

Nieuwbrief: Wilt u lid worden van onze nieuwsbrief?
Ja Nee

ReisForum RSS Feed ReisForum RSS Feed