Ik zoek mensen die willen investeren in The Gambia |
|
Door: Bert hermans - Gast
Datum: 25-09-2006 13:51:47 | | In 2005 ben heb voor een periode van 10 maanden in Gambia gewoond en heb me voornamelijk georiënteerd op het land en haar bevolking.
Veel hulpverlenende instanties doen er goed werk door onder meer scholen te bouwen, om zo de Gambianen een betere toekomst te bieden.
Maar wees eens eerlijk, wat heb je aan een gedegen opleiding als er geen werk is??
Hiervoor zoek ik geïnteresseerden die iets willen ondernemen in Gambia b.v.:
- Paprikateelt
- Tomatenteelt
- Garagebedrijf opzetten
- voor bijna elke branche is er wel iets te ondernemen.
Help deze mensen a.u.b., ze hebben je hulp o zo hard nodig!!
|
|
Door: marcel - Gast
Datum: 25-09-2006 18:21:01 | | Hallo
Ik ben reeds ondernemer in the Gambia,maar mocht je iets intressants hebben,houd ik me aanbevolen. |
|
Datum: 27-09-2006 12:32:33 | | Hoi Marcel,
Laat ff weten wat voor zaken je nu doet in Gambia en op welk vlak je interesses liggen.
Misschien kun je dit beter per mail doen.
Groetjes...Bert |
|
| |
|
|
Door: Nely - Gast
Datum: 20-10-2006 10:54:06 | | Hoi Marcel,
Kan je me laten weten wat de mogelijkheden zijn? Nadat ik daar geweest ben zou ik heel graag wat voor de mensen willen betekenen... heb zelfs t plan om defintief uit NL te vertrekken.
Groetjes Nely |
|
Door: Nely - Gast
Datum: 20-10-2006 10:55:56 | | Hoi Bert,
Voorgaand berichtje van mij... kan je me ook vertellen welke mogelijkheden er zijn om in The Gambia iets voor de mensen te kunnen betekenen.
Groetjes Nely |
|
Datum: 22-10-2006 10:34:27 | | Hoi Nely,
Er zijn in The Gambia veel instanties actief die hulp bieden, vooral met scholing. Zonder onderwijs hebben de Gambianen geen enkele kans op een normaal menswaardig bestaan.
Deze instanties doen er bijzonder goed werk, maar vergeten dat scholing zonder kans op een baan in feite zinloos is.
Misschien kunnen we over dit onderwerp verder mailen of MSNnen.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Mijn email: berthermans@hotmail.com
Groetjes .... Bert
|
|
Door: marcel - Gast
Datum: 29-10-2006 11:20:09 | | ik woon en werk gedeeltelijk in Gambia.
Ik verhuur en verkoop Scooters in het Senegambia Gebied.
www.scooterforrent.com
De mogelijk heden zijn inwezen onbeperkt.
aan alles is er tekort, je moet alleen een lange adem hebben. |
|
Door: w.de wit - Gast
Datum: 02-12-2006 19:19:56 | | verkoopt u ook scootmobielen en tegen welke prijs?bij voorkeur tweede hands |
|
Door: chantal verbrugge - Gast
Datum: 28-01-2007 00:39:08 | | Help aub
Een goede vriend van mij uit Gambia Serekunda kan het schoolgeld van zijn 3 kinderen niet meer betalen en ze zijn de toegang tot de school geweigerd. Tot welke organisatie kan hij zich wenden voor hulp?
Zijn emailadres baboucarbittay@hotmail.com
Dank bij voorbaat
|
|
Door: Moniek - Gast
Datum: 18-02-2007 11:51:33 | | Hoi Chantal,
Stichting Unait biedt hulp door middels sponsoring kinderen naar school te laten gaan. Worden wel bepaalde kriteria in acht genomen. Kijk maar eens op www.unait.nl. |
|
Door: brigette - Gast
Datum: 29-04-2007 19:52:50 | | hallo mensen ik ben opzoek naar serieuze mensen die willen investeren in The Gambia.
ik heb een groot stuk grond in "Baffuloto" dat is vlak bij de de grens van senegal.Ik wil daar iets van een motel neerzetten voor mensen die van visen en vogels houden. Als je andere suggesties heb hoor ik het graag |
|
Door: Mirna - Gast
Datum: 19-05-2007 23:34:32 | | Hallo,
wie kan mij meer vertellen over de mogelijkheden om te werken in Gambia.
|
|
Door: ivonne - Gast
Datum: 23-05-2007 07:54:25 | | wij als stichting zijn naast t bouwen van scholen, kraamkliniekje en sponsoring van mensen persoonlijk en ons voetbalproject al een tijdje aan het kijken wat kunnen we doen voor de ouderen/ na school.
Makkelijk zal het neit zijn maar er zijn heel wat mensen die graag willen werken.
Tips zijn meer dan welkom, wij weten nog wel 2 plaatsen waar we graag wat willen doen. |
|
Door: daisy - Gast
Datum: 25-06-2007 03:06:28 | | hey zijn hier mensen vanuit belgie? ik zou graag een soort guesthouse met activiteiten voor toeristen op poten zetten en de gambianen de kans geven om mee te werken. wie contacteert mij voor verdere ideeen of dergelijke? Daisy 0495414112
de.zen@telenet.be |
|
Door: Katja - Gast
Datum: 25-06-2007 12:17:38 | | Hoi Daisy
Ikzelf ben van België. Heb ook lang met het idee gelopen een guesthouse op te zetten maar ondertussen zijn er al zo veel dat je je al moet onderscheiden van de andere. Ook stagneert het toerisme in Gambia momenteel waardoor ik niet echt toekomst meer zie in een guesthouse. Allee zo veel weet ik er niet van. Misschien moet je maar eens contact opnemen met Veronique van Kerr Sering Apartments. Ik ken haar persoonlijk ook, maar geef hier geen nummers vrij. Je kan me altijd privé mailen. de.smet.katja@telenet.be of Katja.desmet@vdab.be
Groetjes |
|
Door: Annemieke Visser - Gast
Datum: 21-01-2008 14:44:45 | | Hai,
Ik heb niet het geld om te investeren , wel een grote motivatie, lef enthousiasme en wilskracht mee te nemen naar het fascinerende The Gambia.
Wie kan mij aan een baan helpen, of heeft ander suggesties? Zou leuk zijn als iemand reageert. |
|
Door: wil en tineke - Gast
Datum: 14-04-2008 17:45:22 | | Hoi
Wij willen graag volgend jaar naar gambia vertrekken en iets voor onszelf gaan beginnen.
Hebben wel heel veel ideeen maar missen de info. over het land en de te bewandelende wegen.We gaan dit jaar op vakantie en willen ons eens heel goed orienteren maar vooral het land leren kennen.
We willen graag in contact komen met nederlanders die er al zitten en iets hebben opgezet.Het zou fijn zijn als er iemand zou willen reageren.
groetjes wil en tineke |
|
Door: Piet - Gast
Datum: 16-04-2008 14:03:55 | | Goedemiddag,
Misschien heb ik iets voor mensen die iets op willen zetten in The Gambia,een motelletje met 6 huisjes,bar-rest.huren of pachten,dat hangt van het voorstel af.
Na 12 jaar tijd voor iets anders!
Kijk aub op de website voor meer info
www.brufut-motel.com
Of kom even langs! |
|
Door: arthur - Gast
Datum: 16-04-2008 15:08:09 | | @ wil en tineke : Ik heb van dichtbij meegemaakt dat restaurants en guesthouses, begonnen door Nederlanders , na korte tijd failliet gingen. Het is in Gambia al een hele prestatie wanneer je elke maand (en elk jaar) al je onkosten kunt terugverdienen. Ik kom al sinds 1996 in Gambia en heb alles van nabij meegemaakt, dus ik weet waar ik het over heb. Wil je avontuur en een prettig leven, dan is Gambia ok. Wil je iets beginnen in Gambia, denk dan heeeeeeeel goed na voordat je je geld ergens in inversteert is mijn conclusie. |
|
Door: Piet - Gast
Datum: 18-04-2008 11:57:03 | | Het hangt er van af wat je wilt gaan doen,als je beter bent dan de rest met kwaliteit en service kan je het,denk ik wel redden.Toen ik begon zat ik aan de rand van het dorp Brufut,nu ligt het midden in een villawijk in aanbouw met het Sheraton op loopafstand en een prijzige wijk vol toubabs. In het begin liep het lekker met reizigers die niet al te veeleisend waren,nu wil je niet weten wat voor vragen ik gemaild krijg.
Dat was niet helemaal de bedoeling,ik had ook niet verwacht dat de ontwikkelingen zo snel gingen.Maar het schept ook weer een andere markt,meer gericht op luxe (African Spa!)en op oudere bezoekers,en daar is mijn plek nou net niet geschikt voor(nog niet).Die hebben meestal geen zin in nachtelijk djembe geroffel,en willen airco op de kamer.
|
|